Hát, ez valami Isteni! :) Talán, tényleg a Görög Istenek ajándéka, azaz a Görög uborka saláta, a Tzatziki!

tzatziki20170929.jpg

Bármilyen húsétel ideális kísérője, fokhagymás, joghurtos, nem is lehet rossz, maradjunk annyiban! 

Elárulom, nem is az, és ráadásul roppant könnyű elkészíteni. Most, mielőtt dolgozni jöttem, csináltam egy friss adagot, mert hoztam magammal a tegnap előtt készült Mousakából is egy adagot, de az akkor készült Tzatziki már elfogyott. Jól behűtve még aznap este mind megettem! :)

Hozzávalók (1 adag):

  • 1 db kígyóuborka
  • 20 dkg görög joghurt
    (Én itt a LIDL-ben szoktam venni 10%-os zsírtartalmút, 1 kg-os dobozos kiszerelésben, és ezt használom most már még tejföl helyett is. Nagyjából az Otthoni Zott tejfölre hasonlít az állaga, és az íze is).
  • 5-6 (8-10) közepes gerezd fokhagyma (ízlés szerint!) :)
  • só, és egy kevéske őrölt bors.

Elkészítés (Jól figyelj, mert gyorsabb elkészíteni, mint leírni!):

Az uborkát megmosom, majd közepes, vagy kis lyukú reszelőn lereszelem héjastól. A lereszelt uborkát aztán kézzel kinyomkodom, hogy a levével ne áztassa majd el nekem a salátát (a levét meg szoktam inni inkább, mert nagyon finom, és egészséges is), majd az uborkamasszát egy nagyobb tálba teszem, és hozzáadom a görög joghurtot, valamint a fohkagymát (időnként még további fokhagyma őrleménnyel is tovább fokozom a fokhagymás ízt - imádom!), majd kevés sót, és egy csipetnyi őrölt borsot adok hozzá, és az egészet jól összekeverem.

Már kész is van, most még le kell jól hűteni, és lehet falatozni! Akár egy kis pirítósra halmozva magában is kitűnő!

Jó étvágyat hozzá! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr2112911921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása