Gyerekkorom nagy kedvence, amit Nagymamám sütött nekünk mindig. Miután elment, hosszú ideig nem tudta senki elkészíteni, hogy olyan legyen, mint Mamié volt.

Itt Máltán fogtam neki (az Otthoni ízeket keresve), hogy megpróbáljam elkészíteni, mivel alapvetően sós szájú vagyok. Sikerült. Azóta is rendszeresen készítem. :) Most éppen egy Baráti hajókirándulásra készítettem. Tegnap este begyúrtam, most éjszaka pedig kisütöttem. Hosszú ideig eltartható készen, úgy, hogy semmit nem veszít az élvezeti értékéből! :)

Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt (általában kell azért a fél kiló)
  • 25 dkg margarin (1 csomag)
  • 25-30 dkg reszelt sajt (Otthon Trappistát használtam, de itt hol Ementálit, hol más, ízletes, reszelni való sajtot)
  • 2 tojás sárgája (a fehérje majd a kenéshe fog kelleni)
  • 2-3 dl tejföl (én ehhez is a LIDL-es görög joghurtot használom)
  • 1,5 teáskanál só

Elkészítés:

A lisztet egy nagy gyúró tálba teszem, majd a sajt felével, a margarinnal, a sóval, és a tojás sárgájával jól összegyúrom. A margarint érdemes előre kitenni egy kicsit a hűtőből, hogy könnyebben össze lehessen gyúrni.

20170929_075315.jpg

Amennyiben kell, akkor adagolok még hozzá lisztet. A lényeg, hogy a végén mind a kezemtől, mind a táltól elváljon a liszt (erre mondják, hogy annyi lisztet, amennyit felvesz).

A végén négy részre osztjuk, és pihentetjük (1-2 órát, vagy egy éjszakát, és most egy napot hagytam).

20170929_080238.jpg

A pihentetést követően, a sütés előtt, lisztezett nyújtódeszkán, vagy akár a letisztított asztalon kinyújtjuk, a tojásfehérjével megkenjük, majd a sajttal megszórjuk.

Derelye vágóval felvágjuk hosszúkás csíkokra, majd tepsibe tesszük, és 10-15 perc alatt 180 fokon, hőlégkeveréssel világos színűre sütjük. Figyeljünk rá, mert gyorsan túlsüthetjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr2812912543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása