Hát, hadd kezdjem azzal, hogy ez Isteni lett! :) :) :) 

Régen vágytam már egy jó levesre, aztán tegnap belevágtam! Nagyszerű lett a végeredmény, pedig tartottam tőle. Nagy leveses vagyok, de inkább az evésben, mint a főzésben, aztán kiderült, hogy ezt is lehet egyszerűen, és finoman művelni. Még úgy is, hogy mindehhez nem feltétlenül van meg itt kint minden, amit Otthon kézenfekvőnek veszünk. :) Na, ez gyakran lesz ezentúl az étlapon. :)

Hozzávalók:

  • két darab, farral felszerelt csirkecombot vettem :) 
  • 1 db karalábé
  • 1 db karfiol negyede
  • 1 db zellergumó negyede
  • 2 db közepes méretű sárgarépa (fehér répa itt nincs)
  • 1 db hagyma (charlotte, de lehet vöröshagyma is)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, egész bors (5-6 szem)

Ami még jó lett volna bele, most nem volt, de valójában, így is tökéletes lett: pár szem kisebb krumpli, egy kis zöldborsó, fehérrépa, egy negyed kelkáposzta, és delikát ételízesítő.

A csirkecombokat megmostam, majd egyenként három felé vágtam. Egy nagyobb fazékba raktam, majd felöntöttem vízzel, hogy ellepje, sóztam, és a szemes, egész borsokat beleraktam, majd felforraltam az egészet nagy lángon. Ekkor lefölöztem egy kanállal a tetetején kialakult habot 2-3 alkalommal. 
Miközben arra vártam, hogy felforrjon, megpucoltam, és felvágtam a zöldségeket, a karalábét, zellert kockákra, a répát karikákra, a karfiolt kisebb rózsáira. A hagymát, fokhagymát egészben hagytam.

leves2.jpeg

Miután már nem engedett több habot, beleraktam a zöldségeket, és tartalékra visszavettem a főzést.

leves3.jpeg

Időnként átkeverve kb. még 1,5 - 2 órát főztem, közben ellenőriztem, hogy a hús a legjobban megfőjjön, és teljesen puha legyen. Ehhez egy kést kell beleszúrni a csontig. Amennyiben könnyedén belemegy, akkor omlós, puha lesz a hús. Közben ilyenkor már lehet kóstolgatni, ízesíteni (most jött volna bele a vegeta, de mivel az nem volt, csak a sóval ízesítettem a benne lévő egész borsok mellett).

A végén megszórtam kis zellerzöldjével, apróra tépkedve

leves5.jpeg

Ahogy elkészült, levettem a tűzről, és azon melegében tálaltam. Isteni finom, omlós, vajpuha lett a hús, és a zöldség is! :) Egészségünkre, Egészségetekre!

leves6.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr7714698624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása