Szia, bocs ...

Saluti Lectorem! :) 

Ma egy különleges módját választottam a Mousaka elkészítésének, aminek több oka is volt, úgyhogy egy kicsit időben visszafelé fogunk haladni, mert hogy a hagyományos, és a vegetáriánus Mousakat vegyítettem.

Rendkívül egyszerű fogás, mégis nagyon-nagyon különleges! :) 

Na, akkor nézzük először is a hozzávalókat! A "szósz" az valójában 2 adag, viszont így egy másik alkalommal már lesz kész szószom akár ehhez, akár egy másik ételhez. Na, van máris ötletem, majd megosztom rövidesen azt is! :)

Mivel egyedül vagyok, így célszerű is átgondoltan, okosan főzni, vagy kigondolni, hogy mit készítsek, hogy változatos, érdekes, és mindig finom, lehetőség szerint pedig még egészséges is legyen.

Hozzávalók:

  • fél kiló csiperke gomba
  • fél kiló darált sertéshús
  • kis doboz konzerv lencse (400/280 gr)
  • fél üveg, kb. 500 gr paradicsom lé/püré
  • 3 kis-közepes fej hagyma
  • kevés olaj
  • fűszerek: só, bors, oregánó, kevés piros paprika, és fahéj (bizony, fahéj!) ;)
  • 1 kiló burgonya
  • 1 közepes fej padlizsán (fél kiló)

Na, akkor lássunk neki!

Először is a csiperkegombát megtisztítottam (tönkök végéről a földes részt levágtam), majd úgy, ahogy voltak, tönkökkel együtt félbe vágtam, majd a feleket szeletekre vágva felszeleteltem az összeset! Ne foglalkozz vele túl sokat, mert a párolás során úgyis össze fognak esni, szóval, csak lazán szeleteld fel. Én nem távolítom el a gomba külső részét, egészben használom, és szeletelem fel. A darált hús már kiengedve várta a sorsát, a lencse konzervvel pedig egyelőre nincs még dolgunk, csak legyen előkészítve.

20170927_104934.jpg

Felkockáztam a hagymát is, majd két (egy nagyobb, és egy kisebb) serpenyőt előkészítve, mind a kettőbe egy kevés olajat öntöttem, és bekapcsoltam a főzőlapokat, majd a hagymát két részre osztva a két serpenyőbe tettem. Folyamatos keverés mellett (mind a két serpenyőben, felváltva) üvegesre pirítottam. Kevés só, és bors, majd a nagyobb serpenyőbe beletettem az összes gombát, a másikba pedig a darált húst, és jól elkevertem az üvegesre párolt hagymával. 

20170927_105750.jpg

A gomba kezdett összeesni, a hús pedig szépen felvette a jellegzetes, főtt-fehér színét. Ekkor egy kevés (fél evőkanálnyi) piros őrölt paprikával, oregánóval, és egy kevés fahéjjal megszórtam, majd utánsóztam, hogy jó legyen. A konzerv lencsét ekkor bontottam fel, és egy keveset a levéből a húsos serpenyőbe öntöttem, majd a többit, levestől a gombára, és összekevertem, és hagytam összerottyanni.

Amikor ez meg volt, akkor a paradicsompürét (-lét) fele-fele arányban a két serpenyőbe öntöttem, és hagytam, hogy a levét elfőve, "lesüljön" "zsírjára". :) Amikor mind a kettő elkészült, akkor a darálthúsos szószt hozzákevertem a gombáshoz, és az egészet félretettem.

20170927_111536.jpg

Egy nagy lábosban feltettem a krumplit főni, úgy, héjastól, ahogy volt, és félkeményre főztem (egy késsel megszúrkálva tudod ellenőrizni, hogy hogyan alakul. Én legalábbis így szoktam.).

Közben, a padlizsánt megmostam, majd kb. félcentis szeletekre vágtam, és betettem a sütőbe a rácsra, egymás mellé. Egy kevés sót, és borsot szórtam rá, és 150 fokon, hőlégkeveréssel aranylóra sütöttem.

20170927_121859.jpg

A félig főtt krumplit utána meghámoztam, szintén félcenti vastag karikákra felvágtam, majd egy kacsasütőtálba (bármilyen hőálló edény, vagy tepsi jó erre!) tettem. Én azért ebbe, mert ennek van teteje, de, ha nincs, akkor a sütés elején le kell majd fedned valamivel, akár alufóliával is. :)

Szóval, a kacsasütő alját kiolajoztam, majd egy réteg főtt krumpli, aztán arra az aranybarnára sült padlizsánszeletek, arra pedig az előzőleg elkészített szósz egyik fele került, amit szépen, gondosan el is dolgoztam, elegyengettem, hogy mindenhova egyformán kerüljön. Erre még egy réteg főtt krumpli jött, majd a besamell mártás a tetejére, szintén, szépen elegyengetve.

A sütőben először fedés alatt kb. 20 percig, aztán fedés nélkül tovább sütöttem, ameddig a besamell is aranybarna lett a tetején.

20170927_132047.jpg

20170927_144122.jpg

Egy Isteni Tzatziki salátával tálalva eszméletlenül jó fogás! :)

Ja, igen, 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr7312903554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása